Bytes- och returpolicy
Utbytespolicy
Vi erbjuder gratis byten inom 14 dagar om du har beställt fel storlek eller vill byta mot en annan storlek.
Du kan enkelt skapa ditt byte via vår returportal: Skapa utbyte
Obs: Vi täcker kostnaden för ett byte per beställning.
Retur- och återbetalningspolicy
Hur länge har jag tid att ångra mitt köp?
På Noa Noa webshop erbjuder vi dig som en extra tjänst 14 dagars full returrätt på alla beställningar som köps online. Returfristen gäller även för rabatterade varor. Returfristen är giltig från dagen efter att du har mottagit ditt paket. Om det är en helgdag gäller returrätten från nästkommande vardag.
Vad kostar det att skicka tillbaka en vara?
Observera att vi debiterar returer per beställning och inte per leverans. För mer information om hur du packar din retur, läs nedan.
Sverige, Tyskland och Finland: 10 euro
En returavgift på 15 euro debiteras vid användning av vår returportal.
Vänligen registrera din retur här.
När vi har mottagit och behandlat ditt returpaket återbetalas pengarna, minus returavgiften som täcker frakt- och returkostnader. Du är också välkommen att själv köpa returfrakt och skicka ditt returpaket till adressen som finns i avsnittet "reklamationer" nedan. I så fall ansvarar du för fraktkostnaderna.
Om det uppstår några problem med returportalen, vänligen kontakta vår kundtjänst via e-post: customerservice@mollyscollective.com
Returprocess och returportal:
När vi mottagit ditt returpaket och har behandlat det får du tillbaka köpesumman för varan/varorna. Kostnaden för att skicka tillbaka dina varor till oss kommer att dras av från beloppet. Om du skickar tillbaka dina varor på egen bekostnad, observera att du är ansvarig för returpaketet tills det anländer till vårt lager, så vi rekommenderar starkt att du skickar tillbaka det med spårningssystem så att du kan följa returpaketet.
Om du har några problem med returportalen, vänligen kontakta vår kundtjänst på customerservice@mollyscollective.com .
Hur returnerar jag?
Följ den här guiden för en enkel och snabb retur:
- Packa din/dina varor säkert. Varorna kan returneras även om plasten går sönder under testet. Använd frankeringspåsen från mottagandet av beställningen eller packa din returorder i en påse eller låda som kan förslutas ordentligt.
- Registrera din retur på vår Noa Noa returportal och följ vår guide och steg. Se till att fylla i ditt ordernummer och korrekt returorsak. Sätt returetiketten på paketet.
- Lämna ditt returpaket i paketbutiken eller annan inlämningsplats. Du kan se vilken fraktfirma det ska skickas tillbaka med på returetiketten. När du har lämnat in försändelsen returneras den till vårt returlager. Med returetiketten är paketet försäkrat och du kan följa paketets returresa via spårningslänken du får via sms eller e-post vid leverans.
Skicket på den/de returnerade varan/varorna
Du är självklart välkommen att prova varan när du mottagit den. Se dock till att den ursprungliga prislappen inte är trasig och fortfarande sitter kvar på varan när den returneras. Dessutom får det inte förekomma någon försämring i produktens skick och produkten får inte vara märkt av parfym, rökning eller ha fläckar eller hål. För att få tillbaka hela köpesumman förväntas det att varan är i oanvänt skick.
Återbetalning av köpeskillingen
Återbetalning av köpesumman kommer att överföras till samma betalkort som användes vid köpet. Pengarna kommer att synas på ditt konto inom 14 dagar. Om du under tiden, från köp till retur, har tappat bort ditt kort eller fått ett nytt kort, vänligen kontakta din bank för att överföra beloppet efter att Molly's Collective har gjort returåterbetalningen.
Leveranspolicy vid utebliven upphämtning eller vägran av leverans
Om ditt paket returneras till oss på grund av utebliven upphämtning eller vägran att levereras, kommer en returfraktavgift motsvarande den faktiska kostnaden för paketets frakt att dras av från din återbetalning.
Reklamationer/klagomål
Enligt reklamationsrätten har du en garanti som följer ditt lands lagar. Om du upplever ett fel på varan/varorna, eller om du vill göra en reklamation, vänligen kontakta vår kundtjänst innan du skickar tillbaka en vara. Om vi bedömer att du behöver skicka tillbaka varan, vänligen använd någon av dessa metoder:
- Först måste du kontakta kundtjänst innan du skickar tillbaka en vara. Maila oss på customerservice@mollyscollective.com.
- Bifoga en följesedel och ange orsaken till reklamationen. Om du inte har din följesedel, vänligen skriv ditt ordernummer, fullständiga namn, e-postadress och orsaken till reklamationen på ett papper som du bifogar i paketet.
- Du kan köpa en returetikett på egen bekostnad, och om reklamationen godkänns återbetalar vi fraktkostnaden. Reklamationer måste skickas till följande adress på vårt huvudkontor i Kvistgaard.
HUVUDKONTOR:
Mollys Kollektiv ApS
HAL 3
Krogenbergvej 15A
3490 Kvistgård
DK – Danmark
Företagsregistreringsnummer: 36490411
Momsregistreringsnummer: DK36490411